זירה 8
זירה 8 ,ייצוג הערבים במדינת בישראל!
2. הנושא החברתי הפוליטי שבחרתי הוא נושא ייצוג הערבים במדינה ישראל
כי מיצגים ערבים כמחבלים כאנשים רעים וכרוצחים, לא טובים שכול הזמן עושים רק רע.
ואני מתחברת לנושא כי אני גם ערבייה וגם מהעדה הערבית ,
אבל אני לא מחבלת וגם לא ילדה רעה , ולא עושה רע לאף אחד
ולא צריך להתייחס אליהם כמגעילים ואנשים רעים .
קישור לאתר של ליבנת פורן הדואגת למימוש זכויות אזרחים
3.המשמעות של המים היא שרוב הבנות היהודיות לא יסכימו לצאת עם גבר ערבי גם עם יאהבו את איך שהוא נראה
ואת מי שהוא , רק בגלל שהוא ערבי .
בעניי זה עצוב בגלל שאנשים שופטים כל כך מהר בגלל הדת של הבן אדם .אנשים פוסלים מהר מידי אנשים אחרים בגלל הדת שלהם ולא משנה להם מי הבן אדם.
כי מיצגים ערבים כמחבלים כאנשים רעים וכרוצחים, לא טובים שכול הזמן עושים רק רע.
ואני מתחברת לנושא כי אני גם ערבייה וגם מהעדה הערבית ,
אבל אני לא מחבלת וגם לא ילדה רעה , ולא עושה רע לאף אחד
ולא צריך להתייחס אליהם כמגעילים ואנשים רעים .
קישור לאתר של ליבנת פורן הדואגת למימוש זכויות אזרחים
3.המשמעות של המים היא שרוב הבנות היהודיות לא יסכימו לצאת עם גבר ערבי גם עם יאהבו את איך שהוא נראה
ואת מי שהוא , רק בגלל שהוא ערבי .
בעניי זה עצוב בגלל שאנשים שופטים כל כך מהר בגלל הדת של הבן אדם .אנשים פוסלים מהר מידי אנשים אחרים בגלל הדת שלהם ולא משנה להם מי הבן אדם.
4. החשיבות שיש למים בשיח הציבורי פוליטי היא: חשוב לי שאנשים יפסיקו לשפוט בני אדם בכזאת קלות , רק בגלל שהדת שלהם שונה .
בתור תושבת העיר חיפה שהיא עיר מעורבת בה חיים יהודים וערבים יחד , לא נראה לי הגיוני שלא נוכל לבלות יחד ולחיות אחד עם השני בכבוד ואהבה. לכול בן אדם יש דברים שאפשר לשפוט ולפסול אותו על פיהם כמו שאנחנו רוצים שיכרו אותנו באמת ולא יפסלו אותנו כך גם אני מצפה שינהגו כלפי הערבים שחיים איתנו.
5. זירת סאטירה זירה 6:
גשם גשם מטפטף איב אנד ליר
הקליפ שצרפתי הוא קליפ סאטירי המחכה בצורה מצחיקה ושונה את המקור .
בסרטון המקורי רואים מורה ערבייה שמלמדת את התלמידים הערבים שיר בשפה העברית בעזרת דרבוקה .
השיר הזה הפך לויראלי ועשו ממנו הרבה חיקוים מצחיקים , לדעתי מי שצילם את המורה שרה לתלמידים לא חשב שזה יהפוך כול כך מוכר ומצחיק .
סאטירה - הסאטירה היא יצרה המבקשת לבקר תופעות חברתיות המאופיינות ביחסים משתנים בין ממד אלים לממד הומוריסטי . הביקורת מועברת באמצעים ואמנותיים, באירוניה ובחיקוי.
טקסט הומוריסטי - טקסט תקשורתי המשמש לגרימת צחוק. מבטא את הצדדים המשעשעים,המגוחכים של החיים .
ההומור משקף את החברה ומשמש להבנת תופעות חברתיות ואמונות קולקטיביות .
הקליפ של גשם גשם מטפטף של איב אנד ליר הוא טקסט הומוריסטי בגלל שהוא פרודיה הצוחקת על הסירטון המקורי של גשם גשם מטפטף . דרך הקליפ אפשר להבין מה הציבור הישראלי חושב על הקליפ המקורי של גשם גשם מטפטף.
תיאוריית העליונות- אדם או קבוצה חברתית אשר שועפים לחוש עליונות באמצעות הנמכת האחר. ההומור מעניק תחושת עליונות קלפי הקורבן. בהומור עושים שימוש בסטראוטיפים המיצגים דבר שלילי המחזקים את תחושת העליונות.
בקליפ גשם גשם מטפטף של איב אנד ליר אשפר לראות את תחושת העליונות שמרגישים היהודים כלפי הערבים. הקליפ הזה הוא קליפ הומוריסטי אשר מחקה את התנהגות של מורה ערבייה והחיקוי נעשה על ידי בחורים יהודים. הקליפ המצחיק שעשו מראה שהם מרגישים עליונות על המורה ערבייה והתלמידים שלה.
זירת חדשות זירה 5 :
שיקוף המציאות- הטלוויזיה מושפעת מההגמוניה,מגורמי הכוח,ולכן מסייעות לייצוגו של הסטטוס-קו החברתי הקיים.
לפי תפיסה זו היא תופסת מקום כ" רשות הרביעית " אשר מבקרת את הרשויות. הטלוויזיה למעשה משתלבת ב " מרחב הציבורי " ומתווכת בין אזרחים לבין המדינה,מוסדותיה ובעלי הכוח שבה.
הטלוויזיה משקפת את המציאות לפי מה שאנשים בעלי הכוח מאמינים לכן המציאות של הערבים במדינת ישראל לא מוצגת כמו שהיא במציאות. אלא שמיצגים ערבים כרוצחים ואנשים רעים ולא בצורה חיובית.
חשיבות- מבחינת התייחסות לחיי האדם ומצבו הקיים. שצריך שהיה שיוון בין הייצוג הערבים בישראל ובין אזרח רגיל
והתייחס אליהם כאזרחים רגילים ולא כרוצחים ומחבלים. צריך שהיה כתבות שלא יהיה רק כתבות שליליות שהיה גם כתבות שחיוביות כלפי הערבים.רלוונטיות- שייכות ונגיעה של אירוע לקהל היעד.
הנושא הזה רלוונטי כי זה נוגע לאזרחים הערבים שבמדינה ויחס של שאר האזרחים אליהם.
בגלל שאנחנו חיים יחד באותה המדינה, ייצוג הערבים בצורה חיובית רלוונטי לכולם לכן חשוב להציג אותם גם באור חיובי.
זירת קליפים מוסיקליים זירה 7
פרק מהסדרה "עבודה ערבית"
סטראוטיפים ( סטריוס= מוצק, טיפוס=חותם) -הסטיראוטיפ הוא מושג חברתי שמראה איך קבוצת בני אדם נתפסת בעיני קבוצה אחרת. זוהי הכללה הנוגעת למאפיינים של קבוצה חברתית (עדתית,רוסים,מרוקאים\ מגדרית- נשים,\אמונה דתיים,חילוניים \ מראה בלונדיניות,דוגמניות) והחלה מאפיינים אלה על כל חבר באותה קבוצה. זה יכול להיות באופן חיובי או שלילי.
ייצוג הערבים בישראל הוא סטראוטיפי בגלל שמתייחסים לכול הערבים בהכללה לדוגמא: ערבי= מחבל.
בגלל זה הרבה מאוד יהודים חושבים דברים שלילים על הערבים בלי שהם באמת נותנים צ'אנס להכיר אותם כבני אדם.
הכחדה סמלית- היעדר ייצוג או ייצוג מצומצם, מעוות ושלילי של קבוצה מסוימת באמצעי המדיה אפליה זו משמעותה מחיקת קיומה של אותה קבוצה, כקבוצה בעלת זהות ייחודית הזכאית לשוויון זכיות חברתי.
ערבים מוצגים בתקשורת בדרך של הכחדה סימבולית. מראים מעט מאוד ערבים בטלוויזיה הישראלית ואם כבר מראים אז הם רוצחים ואנשים רעים ולא בדרך חיובית.
פמיניזם - תפיסת עולם שעל פיה יש להיאבק בדיכוי נשים ואפליה כנגדן בחברה ולהביא לשוויון הזדמנויות לנשים
לדעתי להיות אישה ערביה זה קשה בגלל שקשה להיות ערבי במדינת ישראל וגם אישה ערביה כי אין זכיות שוות.
בתקשורת הישראלית לא אוהבים "נשים ערביות"
דילמה - השאלה היא מי מבין הגורמים (של אסכולת סדר היום) יכול להשפיע על שינוי יחסו של הציבור לערבים. האם זה התקשורת ? הציבור ? או הפוליטיקאים?
תשובה - לפי דעתי מי שיכול להשפיע על שיניו יחסו של הציבור לערבים הם התקשורת כי הם יכולים לדבר על הערבים בחיובי ולא בשלילי וכמחבלים ורוצחים.
לפי דעתי מבין הגורמים שיכולים להשפיע על שינוי יחסו של הציבור הערבים הם הפוליטיקאים כי הם האלה שמשפיעים יותר הם אלה שנותנים מסרים לתקשורת והתקשורת משדרת לנו . שרה
השבמחקאני חושבת שבאמת הבנת את מה שרשמת וגם התחברת לזה באופן אישי כך שזה עושה את העבודה יותר יפה ומושקעת בנוגע לדילמה שלך אני חושבת שהפוליטקאים משפיעים יותר על הציבור כי התקשורת נותנת להם במה וכל עם ישראל יכול לשמוע מה הם אומרים ומתוך זה לבחור מה לעשות עם המידע
השבמחקלדעתי לכל אחד יש חלק בזה ולכל אחד יש השפעה שונה בסיפור הזה וכל אחד יכול לשנות פה משהו אך התקשורת היא הגורם ההשפעה הכי גדול בעיני ויש לה כוח עצום בידיים שיכול לשנות את המצב ולהפוך אותו ליותר טוב ממה שהוא כרגע.
השבמחק